سنگین بنز عزیزی

سنگین بنز عزیزی

فروشگاه تمرکز خود را بر روی علم و دانش تخصصی خودرو جمع و از متخصصان صنعت خودرو و رشته مهندسی مکانیک استفاده نموده است. امروزه فروشگاه به قطب تهیه قطعات و لوازم یدکی ماشین های سنگین برند مرسدس بنز تولیدات سال ۲۰۱۰ به بالا تبدیل شده است و کلیه قطعات ماشین های آکسور، آکتروس و آتگو را دارا است.

نظرسنجی سایت

در 5 سال آینده کدام برند مرسدس بنز بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 22
  • بازدید دیروز : 62
  • بازدید کل : 46915

بررسی مرسدس بنز آتگو


بررسی مرسدس بنز آتگو

 

بررسی مرسدس بنز آتگو
در دنیای کامیون های چند منظوره رقابت تنگاتنگی میان کامیون های مختلف وجود دارد و کمپانی های بزرگ با توسعه و تکمیل روزافزون محصولات خود در صدد افزایش کارایی محصول خود و تسخیر بازار هستند. در این میان، مرسدس بنز آتگو یکی از بهترین گزینه ها به شمار می‌رود. کمپانی مرسدس بنز، سری آتگو را در سال ۱۹۹۷ به بازار معرفی کرد. در ابتدا تمامی این کامیون ها با نام آتگو شناخته می‌شدند، اما پس از اعمال تغییرات کلی در سال ۲۰۰۵، کامیون های با وزن بیش از ۱۸ تن با نام آکسور راهی بازار شدند. در حال حاضر کامیون های آتگو با اوزان ۱۶-۷.۵ تن تولید می‌شوند. کمپانی سازنده این کامیون چند منظوره را در مدل های مختلفی از جمله کمپرسی، چهار چرخ محرک، کامیون حمل زباله، و حتی مجهز به جرثقیل، با کابین های مختلف با نام های Day Cab، Extended Day Cab، Low Roof Sleeper، و High Roof Sleeper تولید و به بازار عرضه می‌کند.

طراحی بدنه

بررسی مرسدس بنز آتگو

همانند دیگر کامیون های اروپایی، قرار گرفتن کابین آتگو بر روی موتور سبب افزایش کارایی آن می‌شود. طراحی قسمت جلو، استفاده از خطوط پهن، و جلو پنجره V شکل آتگو، ظاهر خشنی به این کامیون چند منظوره بخشیده است که همگی آنها از استحکام و قدرت این آلمانی خبر می‌دهند. گفتنی است، تمامی این موارد در نسل دوم آکتروس نیز به کار گرفته شده است. طراحی چراغ ها و بادشکن های نصب شده در دو طرف، پویایی ظاهری کامیون را افزایش می‌دهند. در مجموع می‌توان گفت، تمامی قطعات با یکدیگر هماهنگ بوده و ظاهر زیبایی به آتگو بخشیده‌اند.

طراحی داخلی

بررسی مرسدس بنز آتگو

به لطف ارتفاع کم شاسی از سطح زمین و قرار گرفتن پله ها در جای مناسب، دسترسی به کابین بسیار راحت و آسان است. طراحی داشبورد نیز به گونه‌ای است که در عین زیبایی، دسترسی راحت راننده به دکمه ها را فراهم می‌سازد. هم‌چنین، در مقایسه با دیگر کامیون های موجود در این کلاس، مواد به کار رفته در آتگو از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و همین امر سبب برتری این کامیون بر رقبا می‌شود. از دیگر ویژگی‌های آتگو می‌توان به کاربرد تزیینات چوبی یا استیل به صورت سفارشی در داخل کابین اشاره کرد. دو نشانگر آنالوگ دایره‌ای و یک نشانگر مستطیلی شکل سبب زیبایی صفحه کیلومتر شمار شده‌اند. چنانچه تعویض دنده به صورت دستی انجام شود، عقربه دور موتور همواره در محدوده سبز رنگ قرار گرفته که در نهایت موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود.

بررسی مرسدس بنز آتگو

دکمه های قفل مرکزی، شیشه های برقی، تنظیم آینه و گرم‌کن آینه نیز، از عملکرد خوبی برخوردارند. همان‌طور که انتظار می‌رود، صندلی ها از راحتی بسیار زیادی برخوردارند و با توجه به نوع کابین تا سه نفر را در خود جای می‌دهند. صندلی راننده نیز، از نوع بادی بوده و طراحی ارگونومیک آن در کنار تنظیمات متفاوت، دید مناسب و راحتی را برای راننده فراهم می‌آورد. در مقایسه با مدل قبلی آتگو می‌توان گفت که قرار گرفتن آینه ها در فاصله ۵۰ میلی متری دید عقب بهتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. شایان ذکر است، قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان و قرار گرفتن کنترل های رادیو، تلفن، و سیستم اطلاعات راننده بر روی آن راحتی فوق‌العاده ای را برای راننده ایجاد می‌کند.

بررسی مرسدس بنز آتگو بررسی مرسدس بنز آتگو
بررسی مرسدس بنز آتگو بررسی مرسدس بنز آتگو

به دلیل وجود محفظه‌های کاربردی برای حفظ و نگهداری وسایل، راننده و سرنشینان آتگو به راحتی می‌توانند وسایل و تجهیزات لازم را با خود حمل کنند. از دیگر تجهیزات سفارشی این کامیون می‌توان به یخچال کوچک و کاربردی آن اشاره کرد که با حجم ۲۳ لیتری خود امکان نگه‌داری چهار بطری ۱.۵ لیتری را فراهم می‌آورد. در صورت انتخاب کابین Sleeper، می‌توان از یک تخت‌خواب قابل تنظیم و تشک فنری بهره برد که همین امر زمان استراحت راننده را با آرامش و راحتی همراه می‌سازد.

قدرت و عملکرد موتور

بررسی مرسدس بنز آتگو

کمپانی مرسدس بنز با در نظر گرفتن شرایط کاری مختلف، امکان انتخاب سه پیشرانه متفاوت را برای مدل جدید آتگو فراهم کرده است: موتور چهار سیلندر با قدرت ۱۷۷-۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۷۵-۵۸۰ نیوتن متر، موتور شش سیلندر ۶.۴ لیتری با قدرت ۲۷۹-۲۳۱ اسب بخار و گشتاور ۱۱۰۰-۸۱۰ نیوتن متر، و موتور چهار سیلندر ۴.۸ لیتری با قدرت ۲۱۸ اسب بخار در دور موتور ۲۲۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۸۱۰ نیوتن متر. با وجود گیربکس نه سرعته دستی مرسدس بنز، که در این کلاس یکی از بهترین گزینه های موجود به شمار می‌رود، موتور آتگو از قدرت و عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. استفاده از یک موتور خود تنظیم (Servo) هیدرولیکی و بادی بر روی گیربکس دستی، کمک شایانی در تعویض دنده می‌کند. علاوه برگیربکس استاندارد، در موارد خاص می‌توان از گیربکس دستی ZF استفاده کرد. مرسدس آتگو، اولین کامیون این کلاس است که با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه می‌شود. سیستم Telligent که در آکتروس نیز وجود دارد، بر روی موتورهایی با حداکثر توان ۲۳۰ اسب بخار قابل استفاده می‌باشد. وجود گیربکس شش سرعته اتوماتیک در کنار کلاچ اتوماتیک و تجهیزات الکترونیک بیشتر، نوید بخش مصرف سوخت کمتر و رانندگی راحت‌تر می‌باشد.

سیستم تعلیق

بررسی مرسدس بنز آتگو

کامیون آتگو با سیستم تعلیق های فولادی، فولادی/بادی، و بادی قابل سفارش می‌باشد. مدل استاندارد این کامیون که با کمک فنرهای سهمی شکل عرضه می‌شود، اگرچه راحتی چندانی را برای راننده فراهم نمی‌آورد، اما کنترل پایداری آتگو را افزایش می‌دهد. برای راحتی بیشتر می‌توان از کمک فنرهای فولادی در جلو و کمک فنرهای بادی در عقب استفاده کرد که علاوه بر بهبود چشمگیر شرایط رانندگی، کنترل پایداری و فرمان پذیری بسیار خوبی را نیز فراهم می‌کنند. استفاده از سیستم هوای فشرده در کنار ترمزهای دیسکی، عملکرد سیستم ترمز را تا حد بسیار زیادی بهبود می‌بخشد. شایان ذکر است، در مدل های چهار چرخ محرک از ترمزهای کاسه‌ای استفاده می‌شود.

نظر نهایی

بررسی مرسدس بنز آتگو

کمپانی مرسدس بنز با رعایت تمامی استانداردها و استفاده از مواد با کیفیت، یکی از بی نظیرترین کامیون های دنیا را به بازار عرضه کرد. امکان انتخاب موتور، گیربکس، و کابین های متفاوت حاکی از عملکرد عالی آتگو در شرایط مختلف می‌باشد. تنها مشکل این کامیون فوق‌العاده قیمت زیاد آن، در مقایسه با رقبا، می‌باشد که البته با در نظر گرفتن امکانات و تجهیزات آتگو می‌توان از آن چشم پوشی کرد.

 

منبع: ۱CAR

  انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 550

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آدرس دفتر فروش: آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

سنگین بنز عزیزی با تجربه 30 ساله در زمینه تامین، توزیع و واردات لوازم یدکی ماشین های مرسدس بنز دیزلی خدمات خود را در سایت رسمی سنگین بنز ارایه می نماید. شعار سازمانی: “مشتری مداری تنها راه موفقیت ماست.”

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما