سنگین بنز عزیزی

سنگین بنز عزیزی

فروشگاه تمرکز خود را بر روی علم و دانش تخصصی خودرو جمع و از متخصصان صنعت خودرو و رشته مهندسی مکانیک استفاده نموده است. امروزه فروشگاه به قطب تهیه قطعات و لوازم یدکی ماشین های سنگین برند مرسدس بنز تولیدات سال ۲۰۱۰ به بالا تبدیل شده است و کلیه قطعات ماشین های آکسور، آکتروس و آتگو را دارا است.

نظرسنجی سایت

در 5 سال آینده کدام برند مرسدس بنز بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 17
  • بازدید دیروز : 62
  • بازدید کل : 46910

بررسی کامیون اکتروس قسمت دوم


بررسی کامیون اکتروس قسمت دوم

 

بررسی کامیون اکتروس (قسمت چهارم) (ویدئو)

بررسی کامیون اکتروس (قسمت چهارم) (ویدئو)
بررسی کامیون اکتروس (قسمت چهارم) (ویدئو)
بررسی کامیون اکتروس (قسمت چهارم) (ویدئو)

موتور اکتروس در دو نوع مختلف با قدرت موتورهای ۴۲۱ و ۵۱۰ اسب بخار طراحی شده است که هر دو دارای سیستم تزریق پرفشار سوخت هستند و سوخت را با فشار “۲۵۰۰ بار” به هر سیلندر تزریق می کنند. موتور این کامیون از نوع Blue Efficiency است که میزان مصرف سوخت و آلایندگی موتور را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. البته عالی بودن میزان مصرف سوخت و کم بودن آلایندگی اکتروس صرفاً ناشی از تکنولوژی به کار رفته در موتور آن نیست و سایر عوامل از جمله خطی بودن موتور، سیستم تعویض دنده Power Shift 3، و آیرودینامیک بودن طراحی نیز در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی تأثیرگذار است. به طور مثال، دریچه رادیاتور این کامیون به گونه ای طراحی شده است که بسته به دمای موتور واکنش نشان می دهد، یعنی هنگامی که موتور داغ می کند، دریچه باز می شود تا هوای سرد وارد رادیاتور شود. به گفته شرکت خودروسازی مرسدس ـ بنز، این کامیون تحت شرایط سخت به ویژه در تونل باد تحت آزمایشات ویژه ای قرار گرفته است. نتایج این آزمایشات نشان داده است که طراحی آیرودینامیک، دریچه رادیاتور، کابین، و طراحی درب ها، مصرف سوخت را به شدت کاهش می دهند.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت چهارم) (ویدئو)

با وجود موتورهای خطی Euro 5 و Euro 6 که مصرف سوخت را به ترتیب تا ۶% و ۳% نسبت به گذشته کاهش داده اند، اکتروس جدید ایده های جدیدی را برای کاهش مصرف سوخت ارائه کرده است. به طور مثال، شرکت بنز تلاش کرده است تا با ساخت قطعات استاندارد و بهینه برای سیستم موتور کامیون نظیر پمپ آب الکترونیکی، مصرف سوخت این کامیون را کاهش دهد. هم چنین می توان به کمپرسور دو مرحله ای هوا اشاره کرد که وزن کم و بازدهی بالای آن به کاهش مصرف سوخت کمک زیادی می کند. البته از دیگر عواملی که در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی اکتروس مؤثر است می توان به فاصله بین دنده ها، اکسل عقب، و طراحی آیرودینامیک اشاره کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت چهارم) (ویدئو)

گفتنی است، از آن جا که در این کامیون سیستم گرمایش با آب گرم، مسئولیت گرم کردن موتور و کابین راننده(بخاری درجا) را به طور همزمان بر عهده دارد، این نیز به نوبه خود تأثیر بسزایی در کاهش مصرف سوخت و در نتیجه میزان آلایندگی موتور دارد. به علاوه، سیستم کنترل فشار باد تایر نه تنها به افزایش طول عمر تایر کمک می کند، بلکه در بهینه سازی مصرف سوخت نیز نقش تعیین کننده ای دارد. لازم به ذکر است، تایرهای عریض تر سطح اصطکاک کم تری با جاده دارند و این پارامتر نیز در کاهش مصرف مؤثر است. طبق اظهار نظر مهندسان شرکت بنز، کاهش فشار باد تایر می تواند تا ۴% مصرف سوخت را افزایش دهد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت چهارم) (ویدئو)

همه آن چه در این مقاله ذکر شد، دست در دست هم داده اند تا با کمک هم مصرف سوخت را به میزان شگفت انگیزی کاهش دهند که این عمل به نوبه خود باعث می شود تا آلایندگی هوا نیز به طور قابل ملاحظه کاهش یابد. شرکت مرسدس ـ بنز امیدوار است تا استاندارد Euro 6 را که گفته شده است تا سال ۲۰۱۴ اجرایی نخواهد شد، از هم اکنون کسب نماید.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم) (ویدئو)

یادآوری می گردد، این کامیون از نظر تکنولوژی ساخت بدنه، موتور، امکانات، و … به قدری توسعه پیدا کرده است که به راحتی می تواند با پیشرفته ترین خودروهای سواری امروزی رقابت کند.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم) (ویدئو)

در سیستم گیربکس ۱۲ سرعته اتوماتیک اکتروس، از تکنولوژی Power Shift جهت انتقال قدرت استفاده شده است. این تکنولوژی مدرن با انتخاب دقیق و سریع دنده ها، نیروی بسیار پرقدرت حاصل از موتور را به شکل مؤثر به اکسل عقب کامیون منتقل می کند. مکانیسم عملکرد این فن آوری بدین صورت است که با در نظر گرفته شدن وزن خودرو، بار، شیب جاده، و سرعت خودرو، مناسب ترین دنده انتخاب می شود. البته در هنگام نیاز، راننده می تواند دنده را به صورت دستی نیز تعویض کند. شایان ذکر است، در حالت اتوماتیک با انتخاب وضعیت “باصرفه” می توان با بهینه ترین حالت ممکن و مصرف سوخت پایین رانندگی کرد. با انتخاب وضعیت “پرقدرت” می توان به سریع ترین و پرقدرت ترین حالت تعویض دنده تغییر حالت داد و رانندگی بی سابقه ای را تجربه کرد.

طراحی سیستم تعلیق در کامیون اکتروس، از کمک فنر های صندلی گرفته تا کمک فنر های جدید گازی در اکسل عقب، به طور کلی عوض شده است. از برایند این طراحی می توان به راحتی و بهبود سیستم تعلیق کابین و هدایت دقیق تر خودرو سر پیچ ها اشاره کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم) (ویدئو)

فرمان اکتروس بسیار دقیق و حساس شده است و این به دلیل ارتقای عملکرد چرخ دنده های آن است. این مسئله به کاهش احتمال واژگونی، پایداری بیش تر، و فرمان پذیری بهتر این کامیون نیز شده است که حس رانندگی ایده آل تری را به راننده منتقل می کند. گفتنی است، اکسل قوسی عقب با داشتن دنده های قوسی باعث اصطکاک کم تر و در نتیجه کاهش مصرف سوخت می شود. به علاوه، نسبت به نسل گذشته، امکان انتخاب نسبت های بیش تری در اکسل عقب وجود دارد که سبب کاهش بیش تر مصرف سوخت می شود. با وجود تکنولوژی های جدیدی که در کامیون اکتروس جدید به کار رفته است، ضمن اطمینان از رانندگی، از اقتصادی بودن رانندگی خود نیز نهایت رضایت را خواهید داشت و رانندگی راحت و نرمی را در جاده تجربه خواهید کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت ششم) (ویدئو)

وقتی صحبت از ایمنی به میان می آید، شما در اکتروس جدید، یک گام جلوتر از دیگران هستید. این کامیون با داشتن سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل کشش، و سیستم کنترل پایداری بیش از پیش امنیت را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. گذشته از همۀ این موارد، هنگام خرید این کامیون، امکان سفارش سیستم ترمز جدید با عملکرد بسیار بالا نیز فراهم شده است. جهت راحت تر کردن عملکرد این ترمز، از یک تأخیر انداز یا ریتارد (Retarder) قدرتمند استفاده شده است که علاوه بر افزایش امنیت کامیون به کاهش صداهای گوش خراش ترمزها به ویژه در ترمزهای ناگهانی کمک می کند. گفتنی است، مکانیسم ترمز جدید به گونه ای است که به جای روغن از سیستم خنک کننده موتور برای خنک کردن ترمزها استفاده می کند. در ادامه با سایر قابلیت های ویژه ای که جهت افزایش امنیت به کامیون اکتروس اضافه شده اند، آشنا خواهید شد.

سیستم کنترل فاصله از جلو

بررسی کامیون اکتروس (قسمت ششم) (ویدئو)

وجود سیستم کنترل فاصله از جلو، با در اختیار گرفتن کنترل پدال گاز و سرعت خودرو، به میزان زیادی دغدغه راننده را در جاده کاهش داده است. این سیستم به کمک یک حس گر هوشمند، وجود خودرو در جلو را تشخیص می دهد و سرعت کامیون را متناسب با سرعت وسیله نقلیه جلویی تنظیم می کند. تا حدی که اگر خودروی روبرو بایستد، کامیون را بدون دخالت راننده متوقف می کند و پس از شروع به حرکت خودروی جلویی، کامیون مجدداً به حرکت خود ادامه می دهد.

سیستم کنترل فشار باد تایرها

بررسی کامیون اکتروس (قسمت ششم) (ویدئو)

سیستم کنترل فشار باد تایرها از دیگر موارد ایمنی اضافه شده به این کامیون است که با وجود آن راننده نیازی به چک کردن تایرها چه قبل از شروع به حرکت و چه در طول سفر نخواهد داشت. این سیستم به طور دائم میزان فشار باد تایرها را کنترل می کند و در صورت افت فشار، با ارسال سیگنال صوتی، راننده را آگاه می سازد. لازم به ذکر است، اطلاعات مرتبط با این سامانه، روی نمایشگر کیلومتر شمار نمایش داده می شود.

سیستم کنترل حرکت در بین خطوط

بررسی کامیون اکتروس (قسمت ششم) (ویدئو)

با وجود سیستم کنترل حرکت در بین خطوط، به محض این که اکتروس از مسیر مستقیم منحرف شود و از روی خط عبور کند، یک سیگنال به راننده ارسال می شود تا از وقوع خطرات احتمالی مطلع شود و کامیون را به مسیر اصلی بازگرداند. ممتد یا منقطع بودن خطوط جاده تأثیری بر عملکرد حس گرها ندارد.

سیستم چراغ های جلو

بررسی کامیون اکتروس (قسمت ششم) (ویدئو)

چراغ های بسیار پرنور جدید اکتروس، کارایی بیش تری نسبت به نسل قدیمی خودشان دارند. البته این چراغ ها را می توان به صورت سفارشی از نوع زنون دوگانه یا LED نیز انتخاب کرد. گفتنی است، چراغ های مخصوص دور زدن سرپیچ ها که به افزایش دید کمک بیش تری می کنند، در حین خرید قابل انتخاب هستند. به طورکلی چراغ های اکتروس جدید پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده است؛

سیستم آینه دنده عقب

بررسی کامیون اکتروس (قسمت ششم) (ویدئو)

همان طورکه می دانید حرکت با دنده عقب در کامیون ها کار چندان ساده ای نیست و راننده برای انجام درست آن نیاز به دید کافی از فضای اطراف دارد. ازاین رو برای تسهیل این امر، در اکتروس جدید آینه مخصوصی در طرف شاگرد راننده تعبیه شده است که کمک زیادی به افزایش دید راننده می کند. این آینه که از قابلیت های منحصر به فردی برخوردار است، می تواند با فشار یک دکمه به میزان ۱۰ درجه به طرف بیرون باز شود و دید بهتری از اطراف را در اختیار راننده بگذارد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

همان طور که می دانید در شماره های گذشته تا حد امکان امکانات و تجهیزات کامیون اکتروس را مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش که در واقع قسمت آخر این مقاله است، قصد داریم به معرفی سایر تجهیزات و امکانات این کامیون بپردازیم.

تایرهای فوق عریض

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

یکی از مهم ترین هدف ها در طراحی اکتروس جدید، کاهش مصرف سوخت است. تایرها نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف سوخت دارند؛ زیرا هر اندازه اصطکاک آن ها با سطح جاده بیش تر باشد، مصرف سوخت بالاتر می رود. بدین منظور در طراحی این کامیون از تایرهای فوق عریض استفاده شده است که با داشتن کم ترین میزان اصطکاک با سطح جاده، مصرف سوخت را تا حد زیادی کاهش می دهند.

حس گر اتصال تریلر

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

اگرچه تریلرها انواع مختلفی دارند، اما آن ها جزء لاینفک تمام کامیون های ترانزیت به شمار می روند. گاهی اوقات به دلیل تغییر کاربری، نیاز است تا به جای تریلر از کانتینر استفاده شود. به همین دلیل راننده ناچار است تریلر را جابجا کند. از آن جا که دید کافی برای انجام این جابجایی وجود ندارد، در اکتروس جدید حس گرهایی نصب شده است که امکان این جابجایی را برای راننده آسان تر می کند.

باز کردن اتاق

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

راننده ممکن است به دلایل مختلف نیاز داشته باشد تا اتاق کامیون را باز کند. انجام این کار اغلب به صورت دستی انجام می شود که البته کار چندان ساده ای نیست. باز کردن اتاق در اکتروس جدید به صورت الکتروهیدرولیکی انجام می شود و برای این کار کافی است فقط یک دکمه را فشار داد. البته در برخی کابین ها این سیستم الکتروهیدرولیکی را باید به صورت انتخابی سفارش داد تا نصب شود. گفتنی است، در کابین های فاقد این سیستم نیز طراحی اکتروس به گونه ای است که باز کردن اتاق به صورت دستی کار چندان دشواری نیست و با استفاده از یک ابزار خاص، این کار به سادگی انجام می شود.

تمیز کردن شیشه

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

از آن جا که در کامیون اکتروس تدابیر لازم جهت فراهم آوردن رفاه و آسایش راننده اندیشیده شده است، حتی تمیز کردن شیشه جلو نیز به سادگی قابل انجام است. بدین صورت که در بخش جلوی کابین، پله هایی تاشو به صورت مخفی جاسازی شده است که راننده می تواند پای خود را روی آن قرار دهد و به کمک دستگیره های موجود بر روی بدنه، شیشه جلو را به راحتی تمیز کند.

امکانات رفاهی داخل کابین

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

اگرچه در قسمت های قبلی، در مورد امکانات رفاهی داخل کابین زیاد صحبت کردیم، اما در این قسمت قصد داریم تا سایر این امکانات را در قالب فیلم بررسی کنیم.

  انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 805

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آدرس دفتر فروش: آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

سنگین بنز عزیزی با تجربه 30 ساله در زمینه تامین، توزیع و واردات لوازم یدکی ماشین های مرسدس بنز دیزلی خدمات خود را در سایت رسمی سنگین بنز ارایه می نماید. شعار سازمانی: “مشتری مداری تنها راه موفقیت ماست.”

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما