سنگین بنز عزیزی

سنگین بنز عزیزی

فروشگاه تمرکز خود را بر روی علم و دانش تخصصی خودرو جمع و از متخصصان صنعت خودرو و رشته مهندسی مکانیک استفاده نموده است. امروزه فروشگاه به قطب تهیه قطعات و لوازم یدکی ماشین های سنگین برند مرسدس بنز تولیدات سال ۲۰۱۰ به بالا تبدیل شده است و کلیه قطعات ماشین های آکسور، آکتروس و آتگو را دارا است.

نظرسنجی سایت

در 5 سال آینده کدام برند مرسدس بنز بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 20
  • بازدید دیروز : 62
  • بازدید کل : 46913

بررسی کامیونت مرسدس بنز Sprinter


بررسی کامیونت مرسدس بنز Sprinter

بررسی کامیونت Sprinter

مدل Sprinter یکی از محصولات پرفروش کمپانی مرسدس بنز به شمار می‌آید که به خاطر نوع شاسی بکار رفته در آن توانسته فروش خوبی را در اروپا و در آینده نزدیک در آمریکا داشته باشد. ساخت شاسی با کیفیت و موتور کارآمد از ویژگی‌های این کامیونت قابل اعتماد است. وزن این خودرو از ۲.۸ تا ۴.۶ تن متغیر است و در دو مدل تک کابین و دو کابین در دسترس می‌باشد.

طراحی خارجی

بررسی کامیونت Sprinter

نوع طراحی شاسی Sprinter به گونه‌ای است که با مدل‌های مشابه آمریکایی خود دارای تفاوت‌های زیادی است، که نه تنها نکته منفی برای این خودرو به حساب نمی‌آید بلکه دلیلی است تا راه خود را برای ورود به بازارهای آمریکایی پیدا کند. در این کامیونت از طراحی‌های اصیل محصولات مرسدس بنز الهام گرفته شده است که می‌توان به خطوطی که بر روی کاپوت طراحی شده است اشاره کرد؛ این خطوط که از بالای کاپوت تا پایین جلوپنجره کشیده شده‌اند، حرف V را نشان می‌دهد.

بررسی کامیونت Sprinter

علاوه بر این، جلو پنجره نیز با دقت زیادی طراحی شده است؛ دو خط موازی که آرم زیبای سه‌ پره مرسدس در وسط آن قرار گرفته و همچنین چراغ‌های جلو که طرحی شبیه به گلبرگ دارند، گویای این مطلب است. این کامیونت زیبا از نمای جانبی، ظاهری پر انرژی دارد که به خوبی با چرخ‌های ۱۶ اینچی و گلگیرهای برآمده آن هماهنگی دارد.

طراحی داخلی

بررسی کامیونت Sprinter

دقت در طراحی داخلی به اندازه‌ای است که انگار در یک خودروی سواری از محصولات مرسدس نشسته‌اید. درست است که کابین این کامیونت آلمانی از یک سواری فورد و شورولت کمی راحت‌تر است اما استفاده از پلاستیک سخت در قسمت‌های مختلف کنسول کمی از نمره مثبت آن کم می‌کند. علی‌رغم موادی که برای طراحی کنسول استفاده شده است، سایر قسمتهای کابین از نرمی و راحتی کافی برخوردار هستند؛ در عین حال عایق‌بندی خوبی که برای این خودرو درنظر گرفته شده باعث شده است تا صدای بیرون از کابین و موتور وارد اتاق نشود؛ علاوه بر این، طراحی شیشه‌های بلند برای جلو و درب‌ها که باعث افزایش دید راننده در تمام جهت‌ها می‌شود از دیگر نکات مثبت درمورد طراحی داخلی این کامیونت به حساب می‌آیند. فضای بالای سر راننده و سرنشینان نیز به اندازه کافی درنظر گرفته شده است.

بررسی کامیونت Sprinter
بررسی کامیونت Sprinter بررسی کامیونت Sprinter

صندلی‌های در نظر گرفته شده برای این خودرو بر خلاف این که از فضای مناسب برای نشیمنگاه برخوردار نیستند، راحتی قابل توجهی دارند. تنظیم صندلی راننده برای بهترین و مناسبترین موقعیت به لطف دکمه‌های تعبیه شده در این کامیونت به راحتی قابل انجام است. علاوه بر صندلی، فرمان نیز قابلیت تنظیم را در موقعیت مناسب دارا است. آینه‌های جانبی برقی مجهز به سیستم گرمکن، شیشه‌های برقی، رادیو AM/FM و سیستم تهویه مطبوع از دیگر ویژگی‌هایی هستند که برای طراحی داخلی در نظر گرفته شده‌اند.

موتور و عملکرد

بررسی کامیونت Sprinter

کمپانی مرسدس بنز در تولید محصولات قابل اطمینان و کم مصرف همیشه حرفی برای گفتن داشته و این مساله را به اثبات رسانده است؛ بنابراین جای تعجبی ندارد که Sprinter نیز از موتوری قدرتمند و قابل اطمینان برخوردار باشد. این کامیونت سبک وزن مجهز به موتور پنج دنده BlueTEC است که توانایی تولید قدرتی معادل ۱۸۶ اسب بخار را دارا است. صدای کم و مصرف پایین سوخت از دیگر مزایای این موتور استاندارد است.

بررسی کامیونت Sprinter

به لطف گشتاور مناسب این موتور دیزلی که توانایی تولید گشتاوری معادل ۴۵۰ نیوتن متر را دارد، این خودرو قادر خواهد بود که از تپه‌ها و جاده‌های شیب‌دار براحتی بالا رود. جالب است بدانید که در جاده‌های ناهموار این خودرو دارای عملکرد بالایی است و شما را نا‌امید نخواهد کرد اما در اتوبان‌ها کمی تنبل به نظر می‌رسد، مخصوصآ در مواقعی که نیاز به گرفتن سبقت دارد!

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی کامیونت Sprinter

از نظر کیفیت رانندگی، علی‌رغم اینکه این خودرو یک کامیونت به حساب می‌آید، اما سواری بی‌نظیری را برای راننده به ارمغان می‌آورد که هیچ تفاوتی با یک خودروی سواری ندارد. سیستم تعلیق از کیفیت بالایی برخوردار است و همین مساله باعث می‌شود تا ضربه و تکان‌های شدید را به حداقل برساند. فرمان نرم و انعطاف‌پذیر نیز تکمیل کننده کیفیت سواری این کامیونت زیبا است.

بررسی کامیونت Sprinter

نوع کابین به گو‌نه‌ای طراحی شده است که علاوه بر راحتی از ایمنی بالایی نیز برخوردار باشد. استفاده از سیستم ESP Eletronics Stability Program باعث می‌شود تا راننده بتواند براحتی و در هر شرایطی کنترل خودرو را در دست بگیرد و از انحراف آن جلوگیری کند. این سیستم با اعمال ترمز در یک یا بیش از یک چرخ و تنظیم نیرو به اندازه مورد نیاز، به پایداری خودرو کمک می‌کند.

بررسی کامیونت Sprinter

این کامیونت مجهز به سیستم ضد قفل (ABS)، سیستم جلوگیری از لغزش خودرو (ASR)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی ترمز (BAS) و سیستم ضدلغزش در هنگام شروع حرکت است. سیستم BAS از قیچی کردن کامیون در زمانی که تریلر را حمل می‌کند، جلوگیری می‌کند؛ نسبت به نیرویی که راننده به پدال فشار می‌آورد، این سیستم نیاز نیروی ترمز را برای وسیله نقلیه می‌سنجد و به کمک سیستم ضد قفل، خودرو را بدون قفل شدن چرخ‌ها از حرکت باز می‌دارد.

نظر نهایی

بررسی کامیونت Sprinter

مدل Sprinter از قبل قابل اطمینان بودن و کارایی خود را به دلیل سابقه درخشان کمپانی مرسدس بنز به همه ثابت کرده است. جدایی از قیمت بالای این خودرو، با ارایه تنها یک مدل موتور، در میان رقبای خود از تنوع پایین‌تری برخوردار است که یک امتیاز منفی برای کمپانی بزرگی مانند مرسدس بنز به حساب می‌آید. اما این مساله نمی‌تواند از نکات مثبت و قابل توجه این کامیونت جمع و جور کم کند و همچنان در ردیف کامیونت‌های راحت و مورد اطمینان جای گرفته است.

منبع: ۱CAR

  انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 828

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آدرس دفتر فروش: آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

سنگین بنز عزیزی با تجربه 30 ساله در زمینه تامین، توزیع و واردات لوازم یدکی ماشین های مرسدس بنز دیزلی خدمات خود را در سایت رسمی سنگین بنز ارایه می نماید. شعار سازمانی: “مشتری مداری تنها راه موفقیت ماست.”

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما