سنگین بنز عزیزی

سنگین بنز عزیزی

فروشگاه تمرکز خود را بر روی علم و دانش تخصصی خودرو جمع و از متخصصان صنعت خودرو و رشته مهندسی مکانیک استفاده نموده است. امروزه فروشگاه به قطب تهیه قطعات و لوازم یدکی ماشین های سنگین برند مرسدس بنز تولیدات سال ۲۰۱۰ به بالا تبدیل شده است و کلیه قطعات ماشین های آکسور، آکتروس و آتگو را دارا است.

نظرسنجی سایت

در 5 سال آینده کدام برند مرسدس بنز بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 25
  • بازدید کل : 46923

بررسی کامیون اکتروس قسمت اول


بررسی کامیون اکتروس قسمت اول

امروزه صنعت ساخت خودروهای سنگین نظیر کامیون و تریلی، پیشرفت های چشم گیری را همگام با سایر صنایع خودروسازی داشته است. این توسعه در همه ابعاد این صنعت، از موتور و امکانات رفاهی تا سیستم های ایمنی تعلیق، نمود داشته است. این خودروها در دنیا به ویژه در کشور ما علاقه مندان خاص خود را دارند و به تنهایی بخش بزرگی از طرفداران صنعت خودرو را تشکیل می دهند. ازاین رو بر آن شدیم تا علاوه بر ارائه اطلاعات، تصاویر، و ویدئوهای مربوط به کامیون ها در بخش اطلاعات خودرو، در بخش مقالات نیز به معرفی و بررسی جدیدترین پیشرفت های این صنعت رو به رشد بپردازیم. در این مقاله به معرفی و بررسی کامیون اکتروس ساخت شرکت مرسدس بنز پرداخته شده است. این کامیون از نظر تکنولوژی ساخت بدنه، موتور، امکانات، و … به قدری توسعه پیدا کرده است که به راحتی می تواند با پیشرفته ترین خودروهای سواری امروزی رقابت کند. از آن جا که بررسی کامل این کامیون به دلیل گسترده بودن حجم مطالب، در یک مقاله نمی گنجد، آن را به چندین قسمت مختلف تقسیم کردیم تا هر هفته یکشنبه ها قسمت جدیدی از آن را بر روی سایت قرار دهیم. در این مقاله به طور اختصاصی به بررسی امکانات رفاهی این کامیون پرداخته شده است.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت اول) (ویدئو)

وقتی که راننده پشت فرمان این کامیون می نشیند، از ارگونومی بی عیب و نقص و دسترسی آسان به تمامی آپشن ها و کنترل های داخل کابین نهایت لذت را می برد و بی درنگ چشم انتظار شروع یک رانندگی بی نظیر در دل جاده های برون شهری است. از آن جا که در این کامیون، دکمه استارتر تعبیه شده است، علاوه بر افزایش راحتی، امکان سرقت خودرو نیز کاهش یافته است. در این کامیون برای تنظیمات گوناگون یک دستگاه کنترل از راه دور وجود دارد که برد آن ۱۰۰ متر است.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت اول) (ویدئو)
بررسی کامیون اکتروس (قسمت اول) (ویدئو) بررسی کامیون اکتروس (قسمت اول) (ویدئو)

از دیگر جزئیات طراحی کاملاً جدید این کامیون می توان به صفحه کنترل منحنی شکل مقابل راننده، صفحه کیلومتر جدید، و فرمان چند منظوره مجهز به دکمه های کنترلی روی آن اشاره کرد. دکمه و تنظیمات قابل انجام در این فرمان نسبت به گذشته بسیار پیشرفته تر شده است. چیدمان تمام کلیدها و محفظه های جانبی جهت نگهداری وسایل بسیار حرفه ای است و دسترسی راننده به آن ها ساده است. از دیگر ویژگی های منحصر به فردی که در کامیون اکتروس وجود دارد، امکان تعویض دنده با دسته ای است که روی ستون فرمان تعبیه شده است. این کامیون صفحه کیلومتر رنگی دارد و تمام علائم و اطلاعات مربوط به زمان بندی تعویض راننده به ویژه در مسیرهای طولانی را می توان بر روی این صفحه مشاهده کرد. گفتنی است، نمایشگر این صفحه کیلومتر علاوه بر قابلیت پخش ویدئو، به دوربین عقب نیز متصل است. با استفاده از دکمه های واقع بر روی فرمان می توان تنظیمات این نمایشگر را انجام داد. از دیگر تنظیمات قابل انجام از طریق این دکمه ها می توان به برقراری تماس تلفنی، فعال کردن سیستم های کمکی، و تنظیمات رادیو اشاره کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت اول) (ویدئو)



سیستم گرمایش داخلی این کامیون کاملاً جدید است و بهترین شرایط آب و هوایی را برای راننده به ارمغان می آورد. این سیستم با آب گرم کار می کند و علاوه بر امکان گرم کردن داخل کابین راننده، موتور کامیون را نیز به ویژه در زمستان، گرم نگه می دارد. از دیگر قابلیت های ویژه ای که سیستم گرمایش داخلی دارد، امکان استفاده از آن در توقف های طولانی مدت است. بدین صورت که مدت زمان ۳ ساعت و نیم رانندگی، انرژی کافی برای ۷ ساعت گرم نگه داشتن داخل کابین را بدون نیاز به روشن نمودن موتور فراهم می کند. لازم به ذکر است، کنترل آب و هوای اتوماتیک از دیگر آپشن های قابل سفارش است که بر روی این کامیون وجود دارد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت اول) (ویدئو)

بررسی کامیون اکتروس (قسمت دوم) (ویدئو)

همان طور که وعده کرده بودیم، یکشنبه هر هفته قصد داریم به بررسی ابعاد جدیدی از کامیون اکتروس ساخت شرکت خودروسازی مرسدس بنز بپردازیم. این کامیون از نظر تکنولوژی ساخت بدنه، موتور، امکانات، و … به قدری توسعه پیدا کرده است که به راحتی می تواند با پیشرفته ترین خودروهای سواری امروزی رقابت کند. در قسمت دوم این مقاله به بررسی بیش تر این کامیون از نقطه نظر مشخصات و امکانات رفاهی پرداخته شده است.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت دوم) (ویدئو)

آزادی در حرکت و جابه جایی آسان، فضای زیاد جهت نگهداری وسایل، و کارایی حداکثری از جمله ویژگی های منحصر به فردی است که در کامیون اکتروس جدید تعبیه شده است. هنگامی که رفاه در طول رانندگی و توقف های بین جاده ای مطرح است، اکتروس جدید هیچ چیزی کم ندارد. این کامیون فضایی بیش از حد معمول در بالای سر و نیز فضایی بسیار بزرگ و راحت برای پاها در هنگام نشستن راننده فراهم کرده است.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت دوم) (ویدئو)
بررسی کامیون اکتروس (قسمت دوم) (ویدئو) بررسی کامیون اکتروس (قسمت دوم) (ویدئو)

وجود میز تاشو در کنار تختخواب، محفظه نگهداری وسایل، و یخچال از امکانات جدیدی است که به این کامیون اضافه شده و راننده را از توقف در استراحتگاه های بین راه بی نیاز کرده است. با چند حرکت ساده می توان فضا را از کابین راننده به یک اتاق خواب تبدیل کرد. البته باید گفت که تختخواب پایین و بالا را می توان جهت آزادی حرکت به طرف دیوار عقب کابین جمع کرد. با وجود تجهیزاتی که هنگام سفارش می توان به این کامیون افزود، در اکتروس جدید توجه بسیار زیادی به انتظارات مورد نظر راننده شده است.

طراحی و مهندسی کابین اکتروس جدید طبق انتظارات راننده انجام شده است و با ارائه سطح پیشرفته ای از امکانات رفاهی جهت استفاده در حین رانندگی های برون شهری، شرایط ایده آلی را برای یک رانندگی بی دغدغه فراهم کرده است. از عملکرد خوب بخش های مختلف گرفته تا انتخاب رنگ و مواد اولیه مرغوب در ساخت تجهیزات داخل کابین راننده. به طور مثال، ترکیب رنگ و نورپردازی داخلی آن به گونه ای است که راننده با حس بهتری می تواند فضای باز کابین را درک کند. لازم به ذکر است که کابین استراحت و کابین رانندگی کاملاً از هم جدا هستند.

امکانات رفاهی اکتروس جدید به حدی بالاست که راننده حتی نگران جزئی ترین مسائل خودش نیز نمی تواند باشد. از جمله این موارد می توان به پریزهای استاندارد تعبیه شده بر روی صفحه کنترل منحنی شکل اشاره کرد که راننده می تواند با اتصال دستگاه هایی نظیر تلویزیون و قهوه جوش، لحظات خوشی را در طول سفرهای جاده ای داشته باشد. میز تاشو از دیگر امکانات رفاهی است که در طرف صندلی شاگرد تعبیه شده است.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت دوم) (ویدئو)

گذشته از همه این ها باید به سیستم نورپردازی استاندارد داخل کابین اشاره نمود که باعث شده است تا ورود به داخل کابین، ساده تر و امن تر انجام شود. این نورپردازی زیبا و لطیف از ۱۴ چراغ آبی که در سقف، کف، و صفحه کیلومتر جاسازی شده اند، تشکیل شده است. گفتنی است، این سیستم نورپردازی، علاوه بر ایجاد دید بهتر، احساس آرامش بی نظیری را در طول استراحت و رانندگی در شب به ارمغان می آورد. علاوه بر این امکانات، رانندگان می توانند با صرف هزینه ای ناچیز، آپشن های بیش تری را به کابین اکتروس جدید اضافه کنند. از جمله این آپشن ها می توان به یخچال، سقف بازشونده الکتریکی، آفتابگیر پنجره های جانبی، سیستم نورپردازی پیشرفته، و کنترل آب و هوای اتوماتیک است.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت دوم) (ویدئو)

رانندگانی که زمان زیادی را در جاده ها سپری می کنند، نیازمند فضای آزاد بیش تری برای تحرک و جابه جایی و نگهداری وسایل مورد خود در طول سفر هستند. کابین اکتروس جدید انتظار این رانندگان را پاسخ داده است و نسبت به نسل های پیشین خود فضای بیش تری را برای تحرک و نگهداری وسایل در اختیار آنان می گذارد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت دوم) (ویدئو)
بررسی کامیون اکتروس (قسمت دوم) (ویدئو)

کابین اکتروس، در بخش بالای شیشه جلو، دارای سه محفظه بزرگ درب دار جهت نگهداری وسایل است. داخل این محفظه ها چراغ های مخصوصی تعبیه شده است که فضای داخلی را برای دسترسی به وسایل داخل آن روشن می کنند. در بخش زیری این محفظه ها، بخش های کوچک تری وجود دارد که درب دار نیستند و از آن ها نیز می توان برای قرار دادن وسایل استفاده کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت دوم) (ویدئو)

گفتنی است درب این محفظه ها را می توان به قفل ضدسرقت مجهز نمود. البته این مورد جزء آپشن های سفارشی می باشد. نظیر فضای بزرگ نگهداری وسایل در بالای پنجره جلو، کابین های بزرگ تر نیز یک بخش کشویی در زیر داشبورد دارند که نگهداری و دسترسی به وسایل مورد نیاز را ساده تر می کند. در این کابین ها، یک کشو نیز به صورت انتخابی قابل سفارش است.

تختخواب های به کار رفته در کابین راننده نیز از طراحی جدیدی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که در کابین های با عرض ۲,۳۰۰ میلی متر، طول و عرض تختخواب به ترتیب ۲,۰۰۰ و ۷۵۰ میلی متر و در کابین های با عرض ۲,۵۰۰ میلی متر، طول و عرض تختخواب به ترتیب ۲,۲۰۰ و ۷۵۰ میلی متر است. در صورت نیاز به دو تختخواب، یک تختخواب دیگر با ارتفاع قابل تنظیم و عرض ۶۰۰ میلی متر می توان در بالای تخت اول قرار داد. البته در طول رانندگی می توان تخت دوم را جمع کرد. ضخامت این تخت خواب ها ۱۱۰ میلی متر، جنس آن ها از فوم سرد، و روکش آن ها ضدحساسیت است.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت دوم) (ویدئو)

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)

آن چه در مورد این کامیون کاملاً بارز می باشد این است که از نظر تکنولوژی ساخت بدنه، موتور، امکانات، و … به قدری توسعه پیدا کرده است که به راحتی می تواند با پیشرفته ترین خودروهای سواری امروزی رقابت کند. به طور کلی این کامیون چهار نوع کابین مختلف برای کاربری های متنوع ارائه کرده است. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)

 

کابین نوع اول: STREAM SPACE

کابین STREAM SPACE در حقیقت خودش به سه زیرمجموعه با مشخصات مختلف تقسیم می شود که در شکل زیر نشان داده شده است. این کابین نسبت به نسل گذشته، با فراهم ساختن فضایی بزرگ تر و گنجایشی بیش تر برای نگهداری وسایل، رفاه بیش تری را در مسافرت های طولانی برای راننده فراهم می سازد. کابین با عرض ۲,۵۰۰ میلی متر با ارائه فضای جادارتر و گنجایش بیش تر و در نتیجه فراهم ساختن رفاه و آسایش بیش تر، رانندگی را در حمل و نقل های طولانی تسهیل می بخشد. کابین با عرض ۲,۳۰۰ میلی متر مخصوص شرایطی از رانندگی طراحی شده است که صرفاً به یک راننده در طول حمل و نقل های برون مرزی نیاز است. در این کابین، یک طبقه مضاعف نیز به صورت آپشن در کف کابین قابل سفارش است که ارتفاع بالای سر راننده را تا ۱,۹۷۰ میلی متر افزایش می دهد. البته کابین دیگری از این مجموعه با عرض ۲,۳۰۰ میلی متر نیز وجود دارد که فقط ارتفاع بالای سر راننده در آن اندکی کم تر است. به طور کلی طراحی این کابین به دلیل مقاومت اندک آن در برابر باد باعث شده است تا مصرف سوخت کامیون به مراتب پایین بیاید.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: ۲,۵۰۰ میلی متر طول کابین: ۲,۳۰۰ میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: ۱,۹۷۰ میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: ۲,۳۰۰ میلی متر طول کابین: ۲,۳۰۰ میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: ۱,۹۷۰ میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: ۲,۳۰۰ میلی متر طول کابین: ۲,۳۰۰ میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: ۱,۷۸۵ میلی متر

کابین نوع دوم: CLASSIC SPACE

کابین CLASSIC SPACE همراه با تونل موتور در حقیقت برای حمل و نقل های جاده ای ـ منطقه ای طراحی شده است. همان طورکه در شکل زیر نشان داده شده است، این کابین با عرض ۲,۳۰۰ میلی متر در دو نوع مختلف با ارتفاع های متفاوت موجود است. گفتنی است، در این کابین نیز به عنوان آپشن می توان یک طبقه مضاعف در کف سفارش داد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: ۲,۳۰۰ میلی متر طول کابین: ۲,۳۰۰ میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: ۱,۶۴۰ میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: ۲۳۰۰ میلی متر طول کابین: ۲۳۰۰ میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: ۱۴۶۰ میلی متر

 

 

کابین نوع سوم: BIG SPACE

کابین BIG SPACE که یک طبقه مضاعف در کف نیز دارد، با عرض و ارتفاع به ترتیب ۲,۵۰۰ و ۱,۹۹۰ میلی متر موجود است. طبق گفته طراحان شرکت مرسدس بنز، این کابین نیز از کارایی بالایی برای مسیرهای بین المللی برخوردار است. از مزایای این کابین می توان به فضای بسیار آزاد برای جابجایی و نگهداری اسباب و وسایل اشاره کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: ۲,۵۰۰ میلی متر طول کابین: ۲,۳۰۰ میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: ۱,۹۹۰ میلی متر

 

کابین نوع چهارم: GIGA SPACE

کابین GIGA SPACE با داشتن ۲,۵۰۰ میلی متر عرض و ۲,۱۳۰ میلی متر ارتفاع از همه انواع کابین هایی که تا به اینجا بررسی شد، فضا و جای بسیار بیش تری را برای دو راننده طی حمل و نقل بین المللی فراهم می سازد. گفتنی است، در این نوع کابین موارد قابل سفارش بسیار زیادی وجود دارد که می توان با اضافه کردن آن ها، فضای کار و زندگی در داخل کابین را در سفرهای برون شهری بسیار جادارتر و راحت تر کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: ۲,۵۰۰ میلی متر طول کابین: ۲,۳۰۰ میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: ۲,۱۳۰ میلی متر

آن چه در این مقاله ارائه شد تقریباً بیان یکسری اعداد و ارقام و اطلاعات مربوط به طراحی کابین راننده بود که امیدواریم مورد توجه دوستداران دنیای طراحی خودرو قرار گرفته باشد.

  انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 816

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آدرس دفتر فروش: آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

سنگین بنز عزیزی با تجربه 30 ساله در زمینه تامین، توزیع و واردات لوازم یدکی ماشین های مرسدس بنز دیزلی خدمات خود را در سایت رسمی سنگین بنز ارایه می نماید. شعار سازمانی: “مشتری مداری تنها راه موفقیت ماست.”

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما